Svar till Hanna

Hej Hanna! Vad härligt att du fått Lio, trots att det inte är en spikrak väg. Jag äter 125 mg Levaxin (tidigare 200 mg) och 10 mg Lio (dvs en halvtablett). Jag håller med dig om att energin pendlar under dygnet. På kvällen däckar jag direkt, tidigt. Ska fråga min läkare om man kan dela upp doseringen under dagen, men enligt honom kan man få svårt att somna då. Man brukar ju sänka sitt Levaxin i samband med att man får Lio, så jag tycker att du ska fråga din läkare om det, och berätta att du känner dig hyper. Jag tror att det kan vara problemet, eller en del av det iallafall. Det tar tid för kroppen att vänja sig, min läkare sa att jag kan känna mig hyper första månaden men att det sen lägger sig. Dock vill jag gärna höja min dos om några veckor, då jag tycker att min energinivå kan tålas att höjas ännu mer. Får se hur det går. :) Jag är definitivt gladare, det känns som att jag har fått en del av min personlighet tillbaka. Men jag håller med dig om den "konstiga känslan i huvudet". Jag har konstant huvudvärk sen min hjärnhinneinflammation, så vet inte om Lio spär på den eller inte. Ska till min andra (av mina tre haha!) läkare i veckan och fråga om jag kan få något mer permanent som man kan ta mot huvudvärken. Klarar inte att sitta framför datorn särskilt länge, vilket är dödsstöten om man är journalist!! Så får återkomma hur det går där :) Det bästa med att få energin tillbaka är att jag har börjat träna igen. Jag har tyckt det varit jobbigt att inte ha kunnat äta som en normal person utan att gå upp jättemycket i vikt, och det hjälper inte heller att jag har varit sjuk i ätstörningar. För att bli frisk från det ska man ju verkligen inte fokusera på mat och räkna kalorier, en det har jag ju behövt, för att inte gå upp allt för mycket (ändå gått upp 15 kg totalt, men sen min hjärnhinneinflammation, allergen-diet från näringsterapeut och Lio lyckats gå ner 9kg av dem). Så om Lio kan få igång min ämnesomsättning så jag kan äta normalt, är det en enorm vinst för min psykiska hälsa.
Jag tycker att du ska prata med din läkare om dina hypersymptom, eftersom du är känslig så tycker jag nog att man ska sänka lite på Levaxinet iallafall, och sedan öka. Du får gärna höra av dig om hur det går!
Kramar,
Lovisa

Kommentarer
Postat av: emmie

va gärna med i dagens awesome!

länk: http://koolstoribro.blogg.se/2012/march/dagens-awesome-ny-omgang.html#comment

~förlåt om reklam inte uppskattas♥

Kram Emmie♫

2012-03-31 @ 13:56:42
URL: http://koolstoribro.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0